Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 09 січня 2013 року № 6 «Про внесення зміни до пункту 21 вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування»

, опубліковано 14 листопада 2023 о 14:33

1. Вид та назва регуляторного акта 

Постанова Кабінету Міністрів України від 09 січня 2013 року № 6 «Про внесення зміни до пункту 21 вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» (далі – Постанова № 6). 

2. Виконавець заходів з відстеження 

Державна податкова служба України. 

3. Цілі прийняття акта 

Абзацами другим та третім п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) передбачено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) під час продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, надання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) до органів державної податкової служби дротовими або бездротовими каналами зв’язку. 

Згідно з абзацом шостим п. 7 ст. 3 Закону № 265 порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, дротовими або бездротовими каналами зв’язку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, на базі технології, розробленої Національним банком України, або з використанням кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та/або інших дозволених в Україні засобів захисту інформації, передбачених законодавством. При цьому застосування удосконаленого електронного підпису та/або удосконаленої електронної печатки є достатнім для застосування в програмних реєстраторах розрахункових операцій. 

Також відповідно до ст. 12 Закону № 265 реєстратор розрахункових операцій, що створює контрольну стрічку в електронній формі, має забезпечувати згідно з технологією, розробленою Національним банком України та погодженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або із застосуванням кваліфікованого електронного підпису та/або печатки, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», та/або інших дозволених згідно із законодавством засобів, контроль відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції, копій розрахункових документів, які на ній містяться, можливість ідентифікації зазначеного реєстратора на такій стрічці. 

З метою приведення Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199, у відповідність до норм Закону № 265 було розроблено Постанову № 6. 

Постановою № 6 передбачено, що фіскальний блок РРО у своєму складі має, зокрема, містити модуль безпеки, що згідно з технологією, розробленою Національним банком, забезпечує здійснення контролю відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції для реєстратора, що створює контрольну стрічку в електронній формі. 

4. Строк виконання заходів з відстеження 

Листопад 2023 року. 

5. Тип відстеження 

Періодичне відстеження. 

6. Методи одержання результатів відстеження 

Для одержання результатів періодичного відстеження застосовувалися статистичні дані. 

7. Дані, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних 

Для відстеження результативності регуляторного акта використовувалися дані інформаційної системи «Податковий блок». 

8.  Кількісні та якісні значення показників результативності акта 

Основним показником результативності акта є кількість РРО, які обладнано модулями безпеки, що згідно з технологією, розробленою Національним банком України, забезпечує здійснення контролю відсутності спотворень або знищення даних про проведені розрахункові операції для реєстратора, який створює контрольну стрічку в електронній формі. 

Наразі в контролюючих органах 134 тис. суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зареєстровано близько 300 тис. РРО. 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень акта є високий. Постанову свого часу було розміщено на вебпорталі ДПА України (www.sta.gov.ua) у підрозділі «Проекти нормативно-правових актів» розділу «Регуляторна політика» та опубліковано в офіційних, а також ділових та економічних виданнях. 

Дія Постанови № 6 стосується лише підприємств – виробників РРО та підприємств та фізичних осіб – підприємців, які використовують під час проведення розрахункових операцій РРО. Постанова № 6 не впливає на інтереси інших суб’єктів господарювання, тому не може порушувати їхні законні інтереси у сфері господарювання. 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей 

Прийняття Постанови № 6 сприяло реалізації вимог Закону № 265 щодо забезпечення РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, контролю відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції та можливості ідентифікації зазначеного реєстратора згідно з технологією, розробленою Національним банком України, а також узгодило Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування із нормами Закону № 265. 

Результати періодичного відстеження регуляторного акта свідчать, що Постанова № 6 має високий ступінь досягнення визначених цілей. 

На підставі викладеного та за результатами проведеного відстеження можна зробити висновок, що визначених цілей прийняття регуляторного акта досягнуто, а також про доцільність його дії надалі.  

 

В. о. Голови                                                                                 Тетяна КІРІЄНКО