Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 936 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244»

, опубліковано 03 серпня 2023 о 10:20

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 936 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244» (далі – постанова).

2. Назва виконавця заходів із відстеження

Державна податкова служба України (Департамент по роботі з податковим боргом).

3. Цілі прийняття акта

Метою прийняття постанови було приведення постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244 «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» у відповідність до вимог Закону України від 24 травня 2012 року № 4834-VІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм», пунктом 31 якого внесено зміни до пункту 95.5 статті 95 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), що передбачають: 

стягнення з дня надіслання (вручення) платнику податків податкової вимоги;

компенсацію витрат, пов’язаних з реалізацією заставного майна та стягненням коштів до відповідного бюджету в рахунок погашення податкового боргу платника податків;

можливість відчуження платником податків заставного майна за згодою органу ДПС з обов’язковим спрямуванням коштів, отриманих від такого продажу, у рахунок погашення податкового боргу;

особливості узгодження окремої операції з відчуження майна на підставі відповідної цивільно-правової угоди за зверненням, у якому визначаються зміст такої операції та фінансово-економічні наслідки її проведення, а також підстави ненадання органом ДПС згоди на здійснення такої операції, що надається відповідно до статті 92 Кодексу, якщо, за його висновками, цінові умови та/або форми розрахунку за такою операцією призведуть до зменшення спроможності платника податків вчасно або в повному обсязі погасити податковий борг;

проведення податковим керуючим додаткового опису майна у податкову заставу в порядку, визначеному статтею 89 Кодексу, у разі якщо сума коштів, отримана в результаті продажу майна платника податків, є недостатньою для погашення податкового боргу платника податків.

4. Строк виконання заходів із відстеження 

З 01.07.2023 по 31.07.2023.

5. Тип відстеження 

Періодичне.

6. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу якісних та кількісних показників.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності постанови здійснювалося на основі статистичних даних.

Результативність регуляторного акта відстежувалася за зведеною інформацією про суми зборів і надходжень платежів та податків ДПС станом на 01.07.2022 та 01.07.2023.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Показниками результативності є дані:

Розмір надходжень до бюджету

 

За даними Державної казначейської служби України органами ДПС забезпечено фактичних надходжень податків і зборів (обов’язкових платежів) до Зведеного бюджету України станом на 01.07.2022 – 526,1 млрд грн, станом на 01.07.2023 – 569,4 млрд гривень

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта

Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання – юридичних осіб, що мають податковий борг.

Згідно зі звітом «Про стан обліку платників» (форма № 1 – ОПЗ) кількість основних платників податків – юридичних осіб, які не перебувають в процесі припинення, становить станом на 01.07.2022 – 1 365 081 особу, станом на 01.07.2023 – 1 390 653 особи

Час та кошти, витрачені суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта

Реалізація постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання.

Витрати часу на пошук регуляторного акта та ознайомлення з його текстом становитимуть близько 8 хвилин виходячи з того, що для ознайомлення з текстом стандартного аркуша формату А-4 необхідно 2 хвилини, а текст акта має 4 сторінки

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб

 

Високий. Постанову опубліковано:

в Офіційному віснику України, 2012, № 77 (19.10.2012), ст. 3126; на офіційному вебпорталі Верховної Ради України (www.rada.gov.ua); на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua); на сторінці Інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА» (www.ligazakon.ua)

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Затвердження постанови надало можливість державі в особі органів ДПС: здійснювати заходи, спрямовані на погашення податкового боргу платників податків, шляхом стягнення податкового боргу з дня надіслання (вручення) платнику податків податкової вимоги; упорядкувати питання компенсації витрат, пов’язаних з погашенням (стягненням) податкового боргу; встановити особливості узгодження окремої операції з відчуження платником податків майна на підставі відповідної цивільно-правової угоди за зверненням; передбачити проведення податковим керуючим додаткового опису майна у податкову заставу в порядку, визначеному статтею 89 Кодексу, у разі якщо сума коштів, отримана в результаті продажу майна платника податків, є недостатньою для погашення податкового боргу платника податків.

Таким чином, оцінювання результативності постанови свідчить про досягнення високого рівня визначених цілей та про необхідність і доцільність існування такої постанови надалі.

 

В. о. Голови Державної 
податкової служби України                                                                              Тетяна КІРІЄНКО