Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків»

, опубліковано 03 серпня 2023 о 10:10

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385 (далі – наказ, Порядок).

2. Назва виконавця заходів із відстеження 

Державна податкова служба України (Департамент по роботі з податковим боргом).

3. Цілі прийняття акта

Наказ затверджено з метою запровадження державного регулювання питання розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, який згідно з пунктом 100.13 статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлювався центральним органом виконавчої влади, що забезпечував формування та реалізацію державної податкової і митної політики, – Міністерством доходів і зборів України, та практичної реалізації статті 100 Кодексу, зокрема щодо запровадження механізму розстрочення (відстрочення) та необхідних для проведення такої процедури документів.

4. Строк виконання заходів із відстеження 

З 01.07.2023 по 31.07.2023.

5. Тип відстеження

Періодичне.

6. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснювалось шляхом аналізу якісних та кількісних показників.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності акта здійснювалось на основі статистичних даних.

Результативність регуляторного акта відстежувалась за зведеною інформацією про суми зборів та надходжень платежів та податків ДПС станом на 01.07.2022 та 01.07.2023. 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Показниками результативності є дані:

Загальні надходження від сплати податків до Зведеного бюджету України

 

За даними Державної казначейської служби України органами ДПС забезпечено фактичних надходжень податків і зборів (обов’язкових платежів) до Зведеного бюджету України станом на 01.07.2022 – 526,1 млрд грн, станом на 01.07.2023 – 569,4 млрд гривень

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта

Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання (як на юридичних, так і на фізичних осіб).

Згідно зі звітом «Про стан обліку платників» (форма № 1 – ОПЗ) загальна кількість основних платників податків, які не перебувають у процесі припинення, становить станом на 01.07.2022 – 3 375 104 особи, станом на 01.07.2023 – 3 447 461 особу

Час та кошти, витрачені суб’єктами господарювання на реалізацію регуляторного акта

Реалізація наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання.

Витрати часу на пошук регуляторного акта та ознайомлення з його текстом становитимуть близько 22 хвилин виходячи з того, що для ознайомлення з текстом стандартного аркуша формату А-4 необхідно 2 хвилини, а текст Порядку має 11 сторінок

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб

 

Високий. Наказ опубліковано:

в Офіційному віснику України, 2013, № 89 (26.11.2013), ст. 3279; на вебпорталі ДПС (www.HYPERLINK "http://www.tax.gov.ua/"taxHYPERLINK "http://www.tax.gov.ua/".gov.ua); на сторінці  Інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА» (www.ligazakon.ua)

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Затвердження цього наказу надало можливість визначити порядок прийняття рішень про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків та укладення відповідних договорів, сплати розстрочених (відстрочених) сум і нарахованих процентів та їх відображення в інформаційно-комунікаційних системах ДПС, а також особливості дії розстрочення (відстрочення) при переведенні платника податків до іншого контролюючого органу та при реорганізації такого платника.

Однак Законами України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (пункти 2, 58 розділу І) та від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (пункт 57 розділу І) внесено зміни до Кодексу, зокрема до статті 100, та зобов’язано привести підзаконні акти у відповідність до вимог цих Законів (пункт 5 розділу ІІ Закону № 1797-VIII, пункт 3 розділу ІІ Закону № 466-ІХ).         

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, зі змінами, формування податкової політики покладено на Міністерство фінансів України.

Отже, з метою приведення підзаконного акта у відповідність до вимог законодавства станом на сьогодні розроблено проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків» (далі – проєкт наказу). 

З огляду на викладене передбачається затвердження Міністерством фінансів України наказу у новій редакції, згідно з пунктом 2 якого передбачається визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків».

Державне регулювання у цьому випадку передбачає забезпечення реалізації державою регуляторної функції, яка полягає в обов’язковому за наявності законодавчих змін приведенні положень підзаконних актів у відповідність до вимог законів. 

Прийняття проєкту наказу не має на меті встановлення інших положень, пов’язаних з регулюванням таких відносин за ініціативою регуляторного органу.

Таким чином, оцінювання результативності наказу свідчить про досягнення високого рівня визначених цілей, необхідність і доцільність подальшої дії такого наказу, але до прийняття наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків».

 

В. о. Голови Державної податкової 
служби України                                                                                   Тетяна КІРІЄНКО