Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності дії постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 „Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку”

опубліковано 17 квітня 2015 о 15:09

Звіт

про періодичне відстеження результативності дії

постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 Про затвердження переліку достатніх підстав,

які надають податковим органам право на проведення

документальної позапланової виїзної перевірки

платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку

 

1. Вид та назва регуляторного акта

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 «Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку» (далі – Постанова
№ 1238).

2. Назва виконавця заходів із відстеження

Державна фіскальна служба України.

3. Цілі прийняття регуляторного акта

Постановою № 1238 затверджено перелік обставин, які можуть свідчити, що розрахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства, та є достатніми для проведення органом Державної фіскальної служби України документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування такого відшкодування.

Постанову № 1238 видано для реалізації права Державної фіскальної служби України, визначеного пунктом 200.11 статті 200 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у частині проведення протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки, документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Дотримання вимог Постанови № 1238 є обов’язковим при організації та проведенні документальної позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

4. Строк заходів із відстеження

Заходи із відстеження здійснювалися у січні-березні 2014 року.

5. Тип відстеження

Періодичне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Результати періодичного відстеження результативності Постанови
№ 1238 отримані шляхом аналізу даних соціологічного опитування працівників регіональних органів Державної фіскальної служби та статистичних даних.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, та способи одержання даних

Періодичне відстеження результативності Постанови
№ 1238 виконано на основі даних, отриманих шляхом соціологічного опитування працівників регіональних органів ДФС, які забезпечують контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість, та статистичних даних щодо достатності забезпечення поставлених цілей та соціально-економічних наслідків дії Постанови № 1238.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Встановлення кількісних та якісних значень показників результативності регуляторного акта у 2014 році виконано на підставі результатів опитування працівників 25 регіональних органів Державної фіскальної служби. Представники всіх 25 органів (100 відс.) позитивно оцінили положення регуляторного акта.

Показником результативності наказу вважається здатність регуляторного акта забезпечити прозорість механізму реалізації права Державної фіскальної служби України, визначеного пунктом 200.11 статті 200 Кодексу, щодо визначення підстав для документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Статистичні дані свідчать, що із запровадженням автоматичного відшкодування податку сумлінним платникам більшість сум податку повертається в автоматичному режимі. Так, у 2014 році відшкодовано коштами 43 332,8 млн. грн. податку на додану вартість, у тому числі в автоматичному режимі 23 973,5 млн. грн. (або 55,3 відс.).

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта на ступені досягнення визначених цілей

Відповідно до пункту 37 підрозділу 2 Прикінцевих положень Кодексу контролюючі органи не здійснюють документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування ПДВ, заявлених платниками у звітних періодах, що настають після 1 липня 2015 року. З
1 липня 2015 року призупиняється дія підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, абзацу четвертого пункту 82.4 статті 82, пункту 200.11 статті 200 Кодексу, пункту 200.14 статті 200 Кодексу в частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок.

Враховуючи наведене, дія Постанови № 1238, як і пункту 200.11 статті 200 Кодексу, призупиняється. Подальше повноцінне відстеження результативності акта є недоцільним.

 

 

 

В.о. Голови Державної

фіскальної служби України

М.В. Мокляк