Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про повторне відстеження результативності наказу Міністерства доходів і зборів України від 24.12. 2013 № 844 «Про внесення змін до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.01.2014 за № 58/24835

опубліковано 18 березня 2015 о 17:34

Звіт

про повторне відстеження результативності наказу Міністерства доходів і зборів України від 24.12. 2013 № 844 «Про внесення змін до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.01.2014 за № 58/24835

Виконавець заходів із відстеження – Державна фіскальна служба України (Департамент реєстрації платників та електронних сервісів).

Мета прийняття регуляторного акта – забезпечення реалізації норм статей 7 та 8 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо визначення порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), порядку реєстрації, опломбування та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, і порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО).

Строк виконання заходів із відстеження –з 23.02.2015 по 06.03.2015

Тип відстеження – повторне.

Методи одержання результатів відстеження – аналіз статистичних показників станом на 01.03.2015 щодо кількості КОРО на РРО та на господарські одиниці, які зареєстровані в органах ДФС, кількості суб’єктів господарювання, які зареєстрували КОРО в органах ДФС, що є основою повторного відстеження.

Дані, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних – інформація Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, Реєстру самозайнятих осіб та автоматизованої інформаційної системи реєстрації РРО.

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Станом на 01.03.2015 на обліку в органах ДФС перебувають суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта:

981,4 тис. юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів,

2 066,5 тис. фізичних осіб - підприємців.

Згідно з даними автоматизованої інформаційної системи реєстрації РРО:

        1) станом на 01.03.2015 всього зареєстровано 658 653 КОРО, з них: 

447 715   КОРО на РРО

210 938  КОРО на ГО

        2)   у 2014 році було зареєстровано 299 507 КОРО, з них:

        244 875  КОРО на РРО

54 632  КОРО на ГО.

Результати повторного відстеження свідчать, що за період з 01.03.2014 по 01.03.2015 кількість суб'єктів господарювання, які зареєстрували РРО, зменшилась на 1,6 відс., при цьому кількість зареєстрованих РРО зменшилась на 3,9  відсотка.

Кількість зареєстрованих КОРО на РРО в загальній кількості зареєстрованих КОРО у 2014 році порівняно з аналогічними даними  2013 року  збільшилась на 2,1 відс.  (цей показник у 2014 році складав  81,2 відс., а 
у 2013 – 79,1 відс.).

Відповідний потенціал діяльності спостерігається у співставленні даних щодо КОРО на ГО. Співвідношення КОРО на ГО до загальної кількості зареєстрованих КОРО у 2013 році було більшим ніж у 2014 році на 3,1 відс. (цей показник відповідно складав у 2013 році 21,9 відс. та 18,8 відс.
у 2014 році).

Отримані дані характеризують наявність динаміки  у сфері господарських відносин, при яких здійснюються  контроль за розрахунковими операціями у готівковій та безготівковій формі.

Наведені показники слугуватимуть джерелом порівняльних даних для аналізу результативності наказу під час проведення подальших періодичних  відстежень.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Оскільки встановлення процедури реєстрації / перереєстрації / скасування реєстрації КОРО відіграє значну роль у податковому контролі за проведенням розрахункових операцій, прийняття регуляторного акта опосередковано впливає на розмір надходжень до державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів, у зв’язку із чим неможливо визначити розмір таких надходжень, пов’язаних саме із дією регуляторного акта.

Ефективність регуляторного акта характеризується забезпеченням повноти обліку КОРО, що буде визначено на основі порівняльних даних при проведенні подальших періодичних відстежень результативності регуляторного акта.  

Результатом реалізації регуляторного акта є забезпечення реєстрації КОРО в органах ДФС.

 

 

В.О. Голови

Державної фіскальної служби України                                             М.В. Мокляк