Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист ДФС від 05.02.2016 № 2459/6/99-99-19-02-02-15

опубліковано 08 лютого 2016 о 11:08

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

         Згідно з п. "б" ст. 13 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" зі змінами та доповненнями (далі − Закон № 1788), на пенсію за віком на пільгових умовах мають право працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 16 січня 2003 року № 36 зі змінами та доповненнями, та за результатами атестації робочих місць.

         Відповідно до п. 2 р. XV "Прикінцеві положення" Закону України від 9 липня 2003 року № 1058 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зі змінами та доповненнями (далі − Закон № 1058) пенсійне забезпечення зазначених застрахованих осіб здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності Законом № 1058.

         Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено р. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати  страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1.

         Згідно з п.п. "в" п.п. 138.10.4 п. 138.10 ст. 138 Кодексу в редакції, що діяла до 01.01.2015 року, до інших операційних витрат, що враховувались при обчисленні об'єкта оподаткування, включались, зокрема, суми фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону № 1788, які згідно із законодавством фінансуються за рахунок коштів підприємств, установ, організацій в обов'язковому порядку.

  Таким чином, витрати платника податку на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. "б" - "з" ст. 13 Закону  № 1788, підлягали включенню до складу інших операційних витрат платника податку на підставі п.п. "в" п.п. 138.10.4 п. 138.10 ст. 138 Кодексу та підлягали відображенню у рядку 06.4.16 додатка ІВ "Інші витрати звичайної діяльності та інші операційні витрати" до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, форму якої затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 872.

Витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку, не враховувались при визначенні оподатковуваного прибутку (п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Кодексу).

  Згідно з вимогами п. 50.1 ст. 50 Кодексу у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

         Таким чином, якщо первинні документи, що підтверджують здійснення витрат, які входять до складу інших операційних витрат, складені у звітному періоді, а отримані платником у наступному звітному періоді, то витрати можуть бути уточнені шляхом подання уточнюючого розрахунку до раніше поданої податкової декларації.